NextMapping Blog Masa Depan Kerja

Cheryl Cran

Selamat datang ke blog Masa Depan Kerja - di sinilah anda akan mendapat catatan mengenai semua perkara yang berkaitan dengan masa depan kerja.

Kami mempunyai blogger tetamu yang termasuk CIO's, Scientist Behavioral, CEO, Data Saintis termasuk jawatan oleh pengasas kami Cheryl Cran.

Lihat semua catatan blog

Amalan Terbaik Pekerja Jauh

Februari 17, 2021

Kami telah melakukan banyak tinjauan pekerja jarak jauh dan telah mengumpulkan amalan terbaik pekerja jarak jauh.

Dalam banyak hal, ada konsensus umum bahawa ketika 2020 sudah berakhir akan ada rasa untuk kembali ke 'normal'. Apa sahaja yang normal adalah oleh standard hari ini terbukti bahawa ada normal baru yang telah muncul.

Kami meninjau lebih dari 1000 pekerja jarak jauh dan bertanya: "Adakah anda ingin kembali ke tempat kerja sepenuh masa ketika pandemi terkawal?"

Lebih 90% responden mengatakan bahawa mereka tidak mahu kembali ke tempat kerja pra-Covid.

Respons tinjauan tidak mengejutkan kami di NextMapping - kami telah memfokus pada trend sosial dan pemikiran minda pekerja terhadap masa depan pekerjaan selama satu dekad yang lalu.

Apabila kami berkongsi statistik di atas dengan para pemimpin, mereka mengesahkan bahawa tinjauan dalaman mereka terhadap pekerja mereka menunjukkan tindak balas yang serupa. Sekiranya pekerja ingin terus bekerja terutama dari jarak jauh, ini bermakna banyak syarikat perlu melihat semula sistem dan sumber daya mereka untuk menyokong tempat kerja masa depan yang jauh.

Beberapa pemimpin syarikat menentang keinginan pekerja untuk bekerja dari jarak jauh dan mewajibkan pendekatan 'kembali ke pejabat'. Pendekatan ini tidak akan berjalan dengan baik dalam jangka masa panjang. Jin telah dikeluarkan dari botol dan pekerja dapat membuktikan semasa Covid bahawa bekerja dari rumah BOLEH berfungsi dan berfungsi dengan baik.

Penyelidikan kami menunjukkan bahawa proses kembali bekerja untuk banyak syarikat akan merangkumi dasar kerja jarak jauh formal. Di samping itu akan ada model hibrid kerja jarak jauh dan kerja pejabat.

Kerja jarak jauh sangat berkesan bagi banyak pekerja dan kami perhatikan bahawa terdapat corak umum di kalangan pekerja terpencil yang berjaya.

Amalan terbaik pekerja jarak jauh merangkumi:

  • Tetapkan harapan dengan jelas antara pemimpin dan pekerja mengenai hasil yang dapat dicapai - kerja apa yang harus dilakukan, panduan mengenai jangka masa untuk menyelesaikannya dan bagaimana kerja yang dilakukan dilacak.
  • Komunikasi yang berterusan dan konsisten melalui SEMUA jalan komunikasi - pekerja jarak jauh yang berjaya memanfaatkan sembang melalui pasukan MS atau portal dalam talian mereka, menghubungi IM kepada ahli pasukan untuk berkongsi sesuatu yang menarik kepada kumpulan, penggunaan e-mel yang cekap dan mengetahui kapan memilih telefon atau untuk meminta perjumpaan maya.
  • Fokus pada batas kerja untuk mengelakkan keletihan - pekerja jarak jauh yang berjaya menyedari nilai melangkah keluar dari kerja untuk menetapkan semula dan mengisi semula
  • Keupayaan menggunakan sumber diri dengan bersenam, berjalan-jalan, mendengar muzik, bertafakur dan meminta sokongan atau pertolongan.
  • Semasa mengerjakan projek berpasukan menggunakan pendekatan pengurusan projek untuk memastikan semua orang tetap terhubung dan maklumat itu dikongsi secara terbuka termasuk garis masa dan penyampaian.
  • Pemimpin terpencil yang berjaya sengaja membuat pemeriksaan mingguan dengan setiap ahli pasukan mereka secara khusus untuk bertanya 'apa khabar?' dan memberi sokongan dan bimbingan.
  • Merancang untuk keutamaan lebih awal setiap minggu - memberi tumpuan kepada 3 keutamaan utama sehari - menetapkan matlamat yang dapat dicapai untuk hasil.
  • Menjadualkan ruang kosong antara mesyuarat maya - menetapkan penyangga 15 hingga 30 minit antara mesyuarat memungkinkan untuk meregangkan, berjalan kaki dan menyegarkan diri dari skrin.
  • Memberi taklimat setiap hari dengan melakukan pemeriksaan cepat mengenai apa yang telah dicapai, apa yang berjalan dengan baik dan apa yang dapat mereka lakukan dengan lebih baik pada hari berikutnya (tertumpu pada peningkatan berterusan).

Kita tidak boleh memandang rendah 'mindset pekerja' dan bagaimana ia mempengaruhi masa depan tempat kerja. Kami berada di 'pasar pekerja' yang bermaksud bahawa pekerja bersedia mencari pekerjaan di tempat lain jika majikan mereka tidak dapat memberikan mereka pekerjaan jarak jauh.

Sekiranya kita menumpukan pada amalan terbaik pekerja jarak jauh, kita dapat memanfaatkan keberkesanan bagaimana kerja dilakukan dari jarak jauh.